-----------------------------------------------------------------
Το Πανεπιστήμιο Πατρών εξέδωσε την ακόλουθη ανακοίνωση με σχετικό mail. Ακολουθεί η απάντηση του κ. Γεωργίου Σπ. Κακαρελίδη, του Ενός και Μοναδικού μέλους ολόκληρης της ακαδημαϊκής κοινότητας που Δεν Σιώπησε...
«Ο Ιούνιος χαρακτηρίζεται ως μήνας υπερηφάνειας (pride month) και γιορτάζεται κάθε χρόνο για να τιμήσει τα θύματα της εξέγερσης του Stonewall που έγινε στο Μανχάταν της Νέας Υόρκης το 1969. Ο μήνας υπερηφάνειας έχει ως σκοπό την προώθηση της ορατότητας, της ισότητας και της ισονομίας όλων των μελών της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας. Είναι ο μήνας ανάδειξης και σεβασμού των ανθρωπίνων δικαιωμάτων που δεν μπορούν να ορίζονται ή να περιορίζονται με βάση το φύλο ή τον σεξουαλικό προσανατολισμό του ατόμου.
Το Πανεπιστήμιο Πατρών τιμά τον μήνα υπερηφάνειας με την εμφάνιση της σημαίας της ΛΟΑΤΚΙ+ κοινότητας στην κεντρική σελίδα των ανακοινώσεων του ιστοτόπου του για όλη τη διάρκεια του Ιουνίου. Τα έξι χρώματα της σημαίας (κόκκινο, πορτοκαλί, κίτρινο, πράσινο, μπλε και μοβ) σε ισάριθμες λωρίδες είναι το σύμβολο της διαφορετικότητας και της υπερηφάνειας των ΛΟΑΤΚΙ+. Η πολυχρωμία που θυμίζει ουράνιο τόξο μας δείχνει ότι η διαφορετικότητα εμπλουτίζει την κοινωνία και δεν μπορεί να αποτελεί στόχο επιθέσεων ή λόγο στέρησης βασικών δικαιωμάτων».
------------------------------------------------------------------
Γεώργιος Κακαρελίδη*
«Ἀνακοινώθηκε ἀπό Πανεπιστήμιό μας, ὅτι θὰ ὑψώσῃ τὴν «σημαία» τῶν ὁμοφυλοφίλων, παρενδυτικῶν καί λοιπῶν σύν, στὸν ἱστότοπό του, τιμῶντας, λέει, ἐπὶ ἕνα μῆνα (!!), τὰ θύματα τῆς ἐξέγερσης στὸ Stonewall τῷ 1969, μὲ σκοπὸ τὴν προώθηση τῆς ὁρατότητος (sic), ἰσότητος, ἰσονομίας καὶ τῶν δικαιωμάτων τῶν ἀνωτέρω κλπ.
Ἐδῶ ἔχουμε βέβαια σωρεία ἐρωτημάτων, γιὰ τὸ ποιὸς καὶ πῶς, ἀποφασίζει σὲ ἔνα Νομικό Πρόσωπο Δημοσίου Δικαίου, τί σημαία ἀναρτᾶ. Καί δὲν εἶναι θέμα «αὐτοδιοίκητου» γιατί ὡς δημόσιο, ὑπακούει αὐστηρά σὲ συγκεκριμένες διατάξεις, νόμους καί ὑπουργικές ἀποφάσεις, ποὺ σχετίζονται μὲ σημαῖες, ἐμβλήματα, τύπους ἐπικοινωνίας, λογοτύπους, φόρμες κλπ. Μὲ τὴν ἴδια λογική, γιατὶ ἕνα τμῆμα νὰ μὴν μπορῇ νὰ δίδῃ πτυχία ἐμπεριέχοντα τὴν ἀνωτέρω «σημαία»· ὡς ἔμπρακτη ἐπιτομὴ τῆς ὁρατότητος. Ὅταν μάλιστα διδάσκουν καί σχετικά «μαθήματα».
Ἄς παρακάμψουμε τὸ θέμα αὐτὸ καὶ τὸ γεγονὸς ὅτι τὸ Πανεπιστήμιο δὲν συγκινήθηκε ὡς φαίνεται τόσο,
ὥστε νὰ ἀναρτήσῃ ἕνα ποντιακό λάβαρο, γιὰ λίγες ὧρες ἔστω, στὶς 19 Μαΐου
οὔτε τὴν βυζαντινὴ σημαία στὶς 29 Μαΐου
οὔτε τὸ έπαναστατικὸ λάβαρο στὶς 25 Μαρτίου
οὔτε τὴν σημαία τῆς 8ης Μεραρχίας τὴν 28η Ὀκτωβρίου (πιθανόν ἡ «ὁρατότητα» νὰ προηγῆται τῆς ἐλευθερίας)
ἤ οὔτε στὶς 22 Μαΐου (ἡμέρα δολοφονίας τοῦ εἰρηνιστοῦ Λαμπράκη)
καὶ ἄς ἐπικεντρωθοῦμε σὲ πιό πρακτικὰ θέματα… ἱστορίας καί... οἰκονομίας!
Τὸ Stonewall Inn ἧτο ἕνα σύνηθες μπάρ ἐστιατόριο, ποὺ 3 χρόνια πρίν τὰ γεγονότα, τὸ ἀνέλαβαν μαφιόζοι καί τὸ μετέτρεψαν σὲ μπάρ ὁμοφυλοφίλων καὶ παρενδυτικῶν, παρόμοιο μὲ δεκάδες ἄλλα στὴν Νέα Ὑόρκη, τότε. Σὲ αὐτὸ ἔδιναν ἀλκοόλ ἐκτὸς νομίμου διακινήσεως, τροφοδοτοῦσαν μὲ νεαρὰ ἀγόρια κυρίως ὑψηλοὺς οίκονομικὰ χρηματιστὲς τῆς Wall Street, χρησιμοποιῶντας τὸν πρῶτο ὄροφο. Τοὺς ὁποίους μετά, ἐξεβίαζαν ἄγρια ὅτι θὰ τοὺς «δώσουν». Τὸ ὅλο κύκλωμα, λειτουργοῦσε (μὲ τὸ ἀζημίωτο φυσικά, ἔναντι 10000 δολλαρίων τόν μἢνα) μὲ τὴν «ἀνοχἠ» ἀστυνομικῶν ὀργάνων καὶ μὲ συμπεφωνημένες «τακτικὲς» ἐφόδους, ὅπου οἱ προειδοποιημένοι μαφιόζοι ᾽μάνατζερς᾽ ἔκρυβαν τό ἀλκοόλ, ἄναβαν τὰ φῶτα, οἱ ἀστυνομικοί ἔβαζαν ἤσυχα τοὺς πελᾶτες σὲ μία γραμμή καὶ ἔπαιρναν γιὰ ταυτοποίηση τοὺς παρενδυτικούς, γιατί ὑπῆρχε ἀπαγόρευση ἐξωτερικῆς ἀλλοίωσης παρενδυτικά τοῦ φύλου καὶ ὅλα «καλά κι᾽ἅγια».
Τὸ ὅλο κύκλωμα δούλεψε ὁμαλά ἐπί 2 χρόνια. Στὶς 24 Ἰουνίου 1969 (3 ἡμέρες πρό τῶν γεγονότων) μὰλλον κατὰ τά ᾽κεκανονισμένα᾽, ἐπέδραμαν ἀστυνομικοί στὸ μπάρ καὶ συνέλαβαν ‘ὑπαλλήλους’ γιὰ παροχή ἀλκοόλ χωρίς ἄδεια (σημειωτέον ὅτι οὔτε παροχή νεροῦ δὲν εἶχαν βάλει) οἱ ὁποῖοι ἀπελευθερώθηκαν τρεῖς ημέρες μετά. Ὅμως τότε (στὶς 27 πρὸς 28 Ἰουνίου τοῦ 1969), 6 ἀστυνομικοί (δύο γυναῖκες) μὲ πολιτικά, πῆγαν στὸ μπάρ χωρίς «προειδοποίηση » γιὰ νὰ τελειώσουν μὲ τὶς παρανομίες. Οἰ «ὑπάλληλοι» τοῦ μπάρ ξαφνιασμένοι γιατί δὲν ἦχαν προειδοποιηθῆ δὲν ἀντέδρασαν καὶ ἡ συνήθης διαδικασία τῶν ἀστυνομικῶν ξεκίνησε. Μέχρις ὅτου ἀπέξω ἄρχισε ἐπιδρομή τῶν παιδιῶν τοῦ δρόμου (ὅπως ἀποκαλοῦντο ῾ἐμπορικά῾), τῶν ἀπελευθερωθέντων μαφιόζων καὶ ἄλλων, μέ πέτρες, ξύλα, ξηλωμένα παρκόμετρα καί βόμβες μολότωφ καὶ γιουρούσια ἀπό τὰ δύο κεντρικά παράθυρα. Ὁπότε χωρὶς ἔξοδο κινδύνου, οἱ μέσα, μπάρμεν, γκαρσόνια καὶ ἀστυνομικοί ὀχυρώθηκαν μαζί πίσω ἀπό τό μπάρ περιμένοντας ἐνισχύσεις. Οἱ ὁποῖες ἦλθαν καί προχώρησαν σὲ 13 συλλήψεις. Ἐπί 2 μέρες μετά, οἱ διαδηλώσεις συνεχίζοντο μὲ συνολικά 23 συλλήψεις. Θύματα ΔΕΝ ὑπῆρξαν οὔτε σοβαρά τραυματισμένοι. Πλήν τοῦ μπάρ. Μόνο μέ ἐλαφρά τραύματα ἀναφέρθηκαν σὲ νοσοκομεῖα 4 ἀστυνομικοί καί λίγοι (a few) διαδηλωτές.
Αὐτὸ ποὺ διερευνᾶται εἶναι ἄν ὁ ἀπροειδοποίητος αὐτός, ἔλεγχος ἦτο μιὰ ἀπόφαση ἀδέκαστων ἀστυνομικῶν, ποὺ δὲν γνώριζαν τὴν ᾽ῥύθμιση῾ βλέποντας τὸ ἐμπόριο ἀνήλικης σαρκός, ἄν ἔγινε μὲ προτροπὴ τῆς πανίσχυρης Ὑπηρεσίας Καπνοῦ, Ἀλκοόλ καὶ Πυροβόλων ὅπλων, ποὺ ἔχανε λεφτά ἀπὸ τὸ παράνομο ἀλκοόλ, ἄν ἦτο κίνηση ἀπαλλαγῆς τῶν χρηματιστῶν ἀπὸ τοὺς ἐκβιαστές (μέ σημαντικά ποσά διακίνησης) ἤ ὅλα μαζί ἤ ἄλλη περίπτωση. Ἡ παραφιλολογία βέβαια καὶ ἡ ἄγρα ψηφοφόρων, σὲ μιὰ ἐποχή ποὺ ἡ Ἀμερική ἔχανε στὸ Βιετνάμ, μὲ τὸ κίνημα τῶν Χίππυς νὰ κορυφώνεται τὴν ἴδια ἐποχή καὶ τὰ σοβιετικῆς προτροπῆς κινήματα gay (σημειωτέον στις χῶρες τοῦ τότε σοβιετικοῦ μπλόκ ὅπως Πολωνία, Αν. Γερμανία, Κούβα κλπ ὑπῆρχε ἔντονη ἀνεκτικότητα), κινήματα δῆθεν εἰρηνιστῶν καί Χᾶρε Κρίσνα νὰ εἶναι στὸ φόρτε τους, βοήθησε στὸ νὰ καθιερωθῇ τὸ διάστημα αὐτό, ὡς μέρες ῾περηφάνειας᾽. Καὶ καλά, οἱ ξένοι νὰ μιλοῦν γιὰ «περηφάνεια» νὰ τὸ καταλάβῳ.
Οἱ ἕλληνες ὅμως καὶ δή Πανεπιστημιακό ἵδρυμα δὲν τό πιάνω (δὲν ἀναφέρομαι στούς πολιτικούς γιατί δὲν εἶναι διαφορετικοί ἀπὸ τὸ ἀντίστοιχο ἀμερκάνικο συνἀφι. Εἶναι ἱκανοί ἀκόμη καὶ τὴν πόρτα τους νὰ βάψουν σικλαμαίν, ἄν αὐτό τούς φέρῃ ψήφους).
Διότι στὴν γλῶσσα μας, ὑπερηφανία σημαίνει : α) ὅτι κάποιος ἐξαίρεται γιὰ κάτι ἀξιοπρεπές ἤ λαμπρό ἐπίτευγμα καὶ β) ἐντελῶς ἀρνητικὰ γιὰ κάτι ἀναξιοπρεπές, ἁλαζονικά, ὑπερφίαλα. Τὸ ποιὸ ἀπὸ τὰ δὐο ἰσχύει, ἐξαρτᾶται κατὰ περίπτωση, ἀπὸ τὸ ἀντικείμενο τῆς ἐξαίρεσης. Πάντα γιὰ τὸν ἑλληνικό τρόπο τοῦ βίου.
Ποὺ ἔδωσε τὸ πρῶτον δείγματα Πόλεως δλδ. πολιτισμοῦ, ἰσότητος, ἰσονομίας, ἰσηγορίας, ἰσοπολιτείας, ἀληθείας.
Ἀκόμη καὶ τὸ 1822 ἐν μέσῳ μαχῶν ἐθνεγερσίας, τὸ Σύνταγμα τῆς Ἐπιδαύρου ρητὰ ἔγραφε περί τῆς πλήρους ἰσότητος ἄνευ ἐξαιρέσεως καὶ τῆς ἀκώλυτης ἄσκησης τῶν θεμελιωδῶν δικαιωμάτων τοῦ ἀνθρώπου καὶ ἐπιπλέον ὅτι οἱοσδήποτε μὴ ἐλεύθερος ξένος, μὲ τὸ ποὺ πατήσει τὸ πόδι του στὴν ἐπικράτεια εἶναι ἐλεύθερος καὶ ἀκαταζήτητος. Και ἄλλα θεσμικά ποὺ πέρασαν 120 χρόνια γιὰ νὰ καθιερωθοῦν ἀπὸ τὸν ΟΗΕ.
Τὸ νὰ γίνεται λοιπόν στὴν Ἑλλάδα, δῆθεν Γιορτή περηφάνιας γιὰ τὴν ἰσότητα, εἶναι ἐντελῶς ἀλυσιτελές.
Μὰ καὶ ἡ διαφορετικότητα (τὶ λέξις! ὡς φαίνεται ἡ ἑτερότης εἶναι πολύ … λογία καὶ συνεπῶς ἐξωβελητέα) εἰδικἀ γιὰ Πανεπιστημιακό Ἵδρυμα εἶναι σὰν προσπάθεια πώλησης ψυγείου στοὺς ἐσκιμώους.
Ἀφοῦ τὸ Πανεπιστήμιο (ἡ θεραπεία τῆς ἐπιστήμης) ἐξ ὁρισμοῦ ἀναζητᾶ τὸ διαφέρον, γιὰ νὰ προσπαθήσῃ νὰ ἀνατρέψῃ τό τρέχον.
Μὲ ἐμβάθυνση στὴν Φύση γιὰ δεδομένα καὶ ἀποδείξεις τῶν προτεινόμενων θεωριῶν καὶ τὴν ἐκζήτηση τῆς Ἀρχῆς, κατὰ φύσιν ἤ ἐκ τοῦ παραχρῆμα. (την ίδια στιγμή)
Κρῖμα. »
---------------------------------------------------------
Ο Γεώργιος Σπ. Κακαρελίδης εἰναι Μαθηματικός Παν/μιου Ιωαννίνων και Επιχ.Ερευνητής /Στατιστικός Loughborough University & Lancaster University UK)· είναι Καθηγητής Εφαρμογών Στατιστικής & Επιχειρησιακής Ερευνας, στο ΤΕΙ Δυτικής Ελλάδος.