ΑΘΩΝΙΚΟΝ ΗΜΕΡΟΛΟΓΙΟΝ
π. Διονύσιος Τάτσης: «Δεν είναι ελευθερία όταν επιτρέπονται όλα. Δεν είναι ελευθερία όταν πούμε στους ανθρώπους ότι όλα επιτρέπονται. Αυτή είναι σκλαβιά. Για να προκόψη κανείς πρέπει να δυσκολευθή.
Να ένα παράδειγμα: Έχουμε ένα δεντράκι. Το περιποιούμαστε, του βάζουμε πάσσαλο και το δένουμε με σχοίνι. Δεν το δένουμε όμως με σύρμα, γιατί θα του κάνουμε κακό. Με τους τρόπους αυτούς δεν περιορίζουμε το δέντρο; Και όμως δεν γίνεται αλλιώς. Για κοιτάξτε και το παιδάκι. Του περιορίζουμε την ελευθερία από την αρχή. Μόλις συλλαμβάνεται είναι περιορισμένο το κακόμοιρο στην κοιλιά της μητέρας· μένει εκεί εννιά μήνες… μόλις αρχίζει να μεγαλώνη του βάζουν κάγκελα κ.λ.π…
-
Εμφανίσεις: 101
Μ.Α.Ζ.Ι. : ΝΕΕΣ ΗΛΕΚΤΡΟΝΙΚΕΣ ΤΑΥΤΟΤΗΤΕΣ ΚΑΙ ΨΗΦΙΑΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ, Η ΣΥΡΡΙΚΝΩΣΗ ΤΩΝ ΔΙΚΑΙΩΜΑΤΩΝ ΤΟΥ ΠΟΛΙΤΗ ΣΥΝΕΧΙΖΕΤΑΙ
Πανελλαδική κίνηση στην Πρωτοβάθμια και Δευτεροβάθμια Εκπαίδευση.
Η απόφαση για έκδοση νέου τύπου ταυτότητας προβλημάτισε μεγάλο μέρος πολιτών, διχάζοντας για ακόμη μια φορά την ελληνική κοινωνία. Η τακτική του αποπροσανατολισμού και η προπαγάνδα των «γνωστών αγνώστων» του συστήματος διέσπειρε σύγχυση και έδραξε την εμπιστοσύνη μιας μερίδας πολιτών, οι οποίοι από άγνοια καθίστανται ευάλωτοι στις σειρήνες της παραπληροφόρησης. Συντονισμένα στήθηκε ένας «καβγάς για το πάπλωμα» με το τσιπάκι στο ρόλο του «παπλώματος» και τη δημόσια συζήτηση να εξαντλείται στο αν υπάρχει τσιπάκι στις νέες ταυτότητες ή όχι.
Στο ίδιο πλαίσιο κινήθηκε και ο πρωθυπουργός που με ψευδή δήλωσή του, διαβεβαίωσε (!) τους πολίτες ότι στις νέου τύπου ταυτότητες δεν υπάρχει τσιπάκι, γνωρίζοντας προφανώς ότι ένα μέρος των πολιτών δεν θα ανατρέξει στην αντίστοιχη νομοθεσία, όπου με σαφήνεια προβλέπεται το «ενσωματωμένο ηλεκτρονικό μέσο αποθήκευσης μη επαφής» και η «ύπαρξη RFID chip», όπως προκύπτει από την Κ.Υ.Α. αριθμ. 8200/0-297647/2018 (ΦΕΚ Β’ 1476/27-04-2018) και την Κ.Υ.Α. αριθμ. 8200/0-109568/2023 (ΦΕΚ Β’ 824/17-02-2023).
-
Εμφανίσεις: 137
ΑΝΤΙΠΑΠΙΚΑ
Κατά το θέρος του 1988, φιλοξενούμενος επί μερικάς εβδομάδας εις το εν Εκάλη της Αττικής Ίδρυμα της Πανελληνίου Ορθοδόξου Ενώσεως "Άγιος Κοσμάς ο Αιτωλός και Άγιος Νεκτάριος Αιγίνης", είχα την ευκαιρίαν να ερευνήσω με την ησυχίαν μου όλα τα φύλλα του οργάνου της "Ορθόδοξος Τύπος", από την αρχής της εκδόσεώς του (1960) μέχρι προσφάτως, διά να εύρω και καταγράψω άπαντα τα δημοσιεύματα του αειμνήστου φίλου και διδασκάλου μου Φωτίου Ν. Κόντογλου. Τούτο έπραξα κινούμενος από το βαθύ ενδιαφέρον που έχω διά τα παντοία συγγράμματα του μεγάλου και φωτισμένου τούτου αγιογράφου και συγγραφέως, ενδιαφέρον που ήρχισε προ σαράντα πέντε ετών.
Ανοικταί επιστολαί και άρθρα που εδημοσιεύθησαν αρχικώς εις τον «Ορθόδοξον Τύπον» μεταξύ 1963 και 1970, και εκδίδονται τώρα συγκεντρωμένα και διατεταγμένα, μετά προλόγου και σημειώσεων υπό Κωνσταντίνου Καβαρνού (https://www.politeianet.gr/books/kontoglou-fotis-orthodoxos-tupos-ekdoseis-antipapika-333929).
Βιβλιοπωλείο «Ορθόδοξος Τύπος», Kάνιγγος 10, Aθήναι, Τηλ.: 210 3816206.
-
Εμφανίσεις: 124
Η, ΜΟΙΡΑΙΑ ΓΙΑ ΤΗΝ ΔΥΣΗ, ΜΕΤΑΤΟΠΙΣΗ ΑΠΟ ΤΗΝ ΠΡΟΣΩΠΙΚΗ ΗΘΙΚΗ ΣΤΗΝ ΗΘΙΚΗ ΤΟΥ ΟΠΑΔΟΥ
Robin Koerner (μετάφραση: Nikos Maris).
Το ηθικό θάρρος είναι ριψοκίνδυνο: έχει ένα τίμημα, γι' αυτό λέγεται θάρρος. Όπως είπε ο Αριστοτέλης, «το θάρρος είναι η πρώτη αρετή γιατί καθιστά δυνατές όλες τις άλλες αρετές». Αν αυτό είναι αλήθεια -και όντως είναι- τότε η δύναμη για να αντιστραφούν οι προσπάθειες να ανακατασκευαστούν οι δυτικές κοινωνίες σε κοινωνίες που στερούνται των θεμελιωδών ηθικών αξιών οι οποίες επιτρέπουν σε όλα τα άτομα να ευδοκιμήσουν ειρηνικά, βρίσκεται τελικά –και μόνο– μέσα σε κάθε άτομο.
Με εξαίρεση ό,τι έχει απομείνει από τη Σιωπηλή Γενιά (γεννημένη πριν από το 1946), η Γενιά Χ (Generation X) είναι η «μικρότερη» από τις γενιές που ζουν σήμερα. Είμαστε λιγότεροι από τους Boomers, τους Millennials ή τη Generation Z. Μερικές φορές αναρωτιέμαι σε ποιο βαθμό το να είμαι ένας από αυτή τη μικρότερη γενεαλογική μειονότητα συμβάλλει στο να νιώθω όλο και περισσότερο σαν ξένος στην ίδια μου την πατρίδα.
-
Εμφανίσεις: 159
Η ΜΕΛΛΟΥΣΑ ΖΩΗ ΚΑΤΑ ΤΗΝ ΟΡΘΟΔΟΞΟΝ ΔΙΔΑΣΚΑΛΙΑΝ
Ό Παράδεισος βρίσκεται στην αρχή της ιστορίας του ανθρώπου, ενώ στο τέλος θα υπάρχει Παράδεισος και Κόλαση. Γι' αυτό σε όλη την Άγια Γραφή γίνεται λόγος τόσο για τον Παράδεισο όσο και για την Κόλαση. Βασική διδασκαλία της Αγίας Γραφής είναι ότι ο άνθρωπος μετά την δημιουργία του ετέθη στον Παράδεισο και έπειτα έχασε την κοινωνία του με τον Θεό. Έκτοτε μέσα στον άνθρωπο υπάρχει η αναζήτηση αυτής της παραδείσιας ζωής. Ό Χριστός με την ενανθρώπησή Του έδωσε την δυνατότητα στον κάθε άνθρωπο να επανέλθει στον Παράδεισο και να απόκτηση κοινωνία με τον Τριαδικό Θεό. Έτσι ο άνθρωπος σε όλη του την ζωή, ιδίως αυτός πού ζει μέσα στην Εκκλησία και αγωνίζεται να τηρεί τις εντολές του Θεού και να μετέχει της Χάριτος Του, αγωνίζεται να σωθεί και να εισέλθει στον Παράδεισο (https://www.sostis.gr/blog/item/604-paradeisos-kai-kolasi-mni).
Βιβλιοπωλείο «Ορθόδοξος Τύπος», Kάνιγγος 10, Aθήναι, Τηλ.: 210 3816206.
-
Εμφανίσεις: 100
ΟΙ 7 ΤΡΟΠΟΙ ΜΕ ΤΟΥΣ ΟΠΟΙΟΥΣ ΤΑ ΑΝΤΙΣΥΛΛΗΠΤΙΚΑ ΧΑΠΙΑ ΒΛΑΠΤΟΥΝ ΤΙΣ ΓΥΝΑΙΚΕΣ
Ben Johnson. The Washington Stand*
Την Πέμπτη 13 Ιουλίου 2023, η Υπηρεσία ελέγχου Τροφίμων και Φαρμάκων των ΗΠΑ, Food and Drug Administration, (FDA), ενέκρινε στις ΗΠΑ την πώληση του αντισυλληπτικού σκευάσματος Opill (νοργεστρέλη) στις γυναίκες χωρίς ιατρική συνταγή και χωρίς να προαπαιτείται η φυσική εξέταση τους από γιατρό. Το Opill είναι ένα χάπι χαμηλής δόσης προγεστερόνης, γνωστό και ως χάπι προγεστίνης μόνο (ή POP), ενώ το τυπικό (ενισχυμένο) χάπι της αντισύλληψης συνδυάζει οιστρογόνα και προγεστίνη (E+P). Αυτή η πρακτική είναι ο κανόνας στη πατρίδα μας, όπου μπορεί η κάθε γυναίκα να αγοράσει άνετα από μόνη της το ορμονικό σκεύασμα που επιθυμεί, αντισυλληπτικά, χάπι επόμενης μέρας, προσταγλανδίνες κτλπ κτλπ.
Το δελτίο Τύπου του FDA, που δημοσιοποίησε πανηγυρικά την απόφαση, αναφέρει «τις πιο συχνές παρενέργειες του Opill», δηλ. την «ακανόνιστη αιμορραγία, πονοκεφάλους, ζάλη, ναυτία, αυξημένη όρεξη, κοιλιακό άλγος, κράμπες ή φούσκωμα».
-
Εμφανίσεις: 296
ΘΕΜΑΤΑ ΚΑΝΟΝΙΚΑ ΚΑΙ ΕΚΚΛΗΣΙΟΛΟΓΙΚΑ
Ἡ ἐναλλαγή τῆς ὀνομασίας καί τοῦ ὅρου τῶν Συνόδων, κατά τά ὡς ἄνω, δέν σημαίνει τήν ἀναφορά σέ διαφορετικές Συνόδους (λ.χ. Τοπικές καί Ἐπαρχιακές), ἀλλά στίς ἅγιες Οἰκουμενικές Συνόδους τῆς Ἐκκλησίας μας καί μόνο, συμφώνως καί πρός τήν ἑρμηνεία τῶν ἐν θέματι Ἱερῶν Κανόνων ὑπό τοῦ ἁγίου Νικοδήμου τοῦ Ἁγιορείτου, πού καταχωρεῖται στό Ἱερό Πηδάλιο τῶν Θείων καί Ἱερῶν Κανόνων τῆς Ἐκκλησίας μας.(https://www.romfea.gr/ieres-mitropoleis/7270-i-eisigisi-mitropoliti-kuthiron-stin-imerida-gia-tin-agia-sunodo).
Βιβλιοπωλείο «Ορθόδοξος Τύπος», Kάνιγγος 10, Aθήναι, Τηλ.: 210 3816206.
-
Εμφανίσεις: 101
π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης- Τα συλλυπητήριά μας
-
Εμφανίσεις: 53