ΤΟ ΑΝΑΓΝΩΣΤΙΚΟ ΤΗΣ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ: «Ο ΠΙΟ ΣΥΝΤΟΜΟΣ ΔΡΟΜΟΣ»

Αναστάσιος Πολυχρονιάδης
Το βιβλίο αυτό, «Ο πιο σύντομος δρόμος» στη δεύτερη έκδοσή του, ξεπέρασε τη φθορά του χρόνου, όχι διά του νοός, αλλά διά του Ησυχασμού, Πρύτανης του οποίου είναι ο συμπολιούχος της Θεσσαλονίκης, άγιος Γρηγόριος ο Παλαμάς.
Ο πιο σύντομος δρόμος, το αναγνωστικό, θα λέγαμε, της Θεσσαλονίκης, σηματοδοτεί τούτη την πορεία⸱ «την παραίτηση από κάθε μορφής εξουσία», όπως τονίζει χαρακτηριστικά ο Κοσματόπουλος, σχετικά με τη διαφορά του πνεύματος μεταξύ Αθηνών και Θεσσαλονίκης.
Ο ΑΓΙΟΣ ΓΡΗΓΟΡΙΟΣ ΝΙΚΟΜΗΔΕΙΑΣ

Ο Όσιος Γρηγόριος γεννήθηκε το 1190 μ.Χ. και καταγόταν από τα μέρη Βιθυνίας.
Ο Γρηγόριος, από παιδί έζησε ζωή σύμφωνα με τα παραγγέλματα του Ευαγγελίου. Στις σπουδές του αναδείχτηκε ευφυέστατος και επιμελέστατος. Τη μάθηση του αυτή χρησιμοποίησε για την Εκκλησία και για την πνευματική οικοδομή του πλησίον.
Η ΛΙΒΥΗ ΑΠΟΚΑΛΥΠΤΕΙ: ΠΩΣ ΣΤΗΡΙΞΕ ΤΗΝ ΤΟΥΡΚΙΑ ΣΤΗΝ ΕΙΣΒΟΛΗ ΣΤΗΝ ΚΥΠΡΟ ΤΟ 1974

Μαρία Ζαχαράκη*
Ιστορική Μαρτυρία – Πρώην Λίβυος Πρέσβης: «Στείλαμε 170.000 τόνους πετρέλαιο στην Τουρκία με ελληνικό πλοίο»
Καθώς συμπληρώθηκαν 51 χρόνια από την τουρκική εισβολή στην Κύπρο, ο πρώην πρέσβης της Λιβύης στην Άγκυρα, Σουλεϊμάν Αλί Ατέιγκα, μίλησε στην τουρκική εφημερίδα Τουρκιγέ και αποκάλυψε για πρώτη φορά τον καθοριστικό ρόλο που διαδραμάτισε η Λιβύη στο πλευρό της Τουρκίας.
«Αφαιρέσαμε τα καθίσματα από τα αεροπλάνα και μεταφέραμε όπλα. Ο Καντάφι είπε: “Ο ισλαμικός κόσμος οφείλει στους Τούρκους ένα χρέος που δεν μπορεί να αποπληρωθεί” και έστειλε 170.000 τόνους πετρέλαιο στην Τουρκία με ελληνικό πλοίο για να μην τραβήξει την προσοχή.
Η ΑΓΙΑ ΘΕΟΔΩΡΑ ΘΕΣΣΑΛΟΝΙΚΗΣ

Πρότυπο αγνής και ταπεινής ψυχής μέσα στις νέες της Θεσσαλονίκης η Θεοδώρα, από πολύ μικρή έκανε ζωή αγία. Ο κόσμος με τις ποικίλες ηδονές του δεν την ενδιέφερε. Άνηκε ολόψυχα στο Χριστό. Είχε μεγάλο πόθο να βγει εντελώς έξω από το ρεύμα των κοσμικών θορύβων. Διότι ανήκε στην εκλεκτή μερίδα των ανθρώπων, για τους οποίους ο Χριστός είπε, «οὐκ εἰσὶν ἐκ τοῦ κόσμου» (Ιωάννου, ιζ' 14). Δεν έχουν, δηλαδή, φρονήματα του κόσμου, που ζει μακριά από την αλήθεια, μέσα στην αμαρτία. Ο πόθος αυτός της Θεοδώρας την έφερε στη μοναχική ζωή, όπου με προσευχές, αγρυπνίες και μελέτη του θείου λόγου, σφυρηλατούσε ακόμη περισσότερο τον εαυτό της. Με τα χρήματα δε, από την πώληση των εργόχειρων της, χόρταινε τους πεινασμένους συνανθρώπους της. Αλλά και με τις αδελφές στο μοναστήρι, έζησε με ειρήνη, πραότητα και μακροθυμία. Έτσι, έμεινε ζωντανό υπόδειγμα και όταν ακόμα πέθανε. Μάλιστα, τόση μεγάλη εκτίμηση είχε από την ηγουμένη του μοναστηρίου, ώστε, όταν αυτή απεβίωσε, σύμφωνα με δική της επιθυμία την έθαψαν δίπλα στη Θεοδώρα. Η παράδοση αναφέρει ότι, όταν οι μοναχές άνοιξαν τον τάφο, βρήκαν το λείψανο της Θεοδώρας ακέραιο.
ΕΚΠΑΙΔΕΥΣΗ ΣΤΗΝ ΑΝΘΡΩΠΟΣΟΦΙΑ - Waldorf

Sharon Lombard
Η συγγραφέας περιγράφει πώς εκείνη και η οικογένειά της έγραψαν το παιδί τους σε ένα σχολείο Waldorf — χωρίς να αποφασίσουν ή να συμφωνήσουν συνειδητά να ενταχθούν σε μια νέα θρησκευτική κίνηση — και βρέθηκαν εμπλεκόμενοι στην Ανθρωποσοφία. Παρουσιάζει κάποια στοιχεία για τον Ρούντολφ Στάινερ, τον ιδρυτή των σχολείων Waldorf, και την εσωτερική θρησκεία του, την Ανθρωποσοφία, η οποία είναι αξεχώριστα συνδεδεμένη με το πρόγραμμα σπουδών, τη διδακτική μέθοδο και τις σχολικές δραστηριότητες των σχολείων αυτών. Η εισαγωγή της στη διδασκαλία του Στάινερ εστιάζει στην αναγνώριση της μακρο-μικροκοσμικής του κοσμοθεωρίας και των ρατσιστικών της βάσεων. Αμφισβητεί γιατί ορισμένοι οπαδοί του Waldorf συχνά υποβαθμίζουν ή αρνούνται τον ζήλο και την εμπλοκή τους στην Ανθρωποσοφία και επικρίνει την ηγεσία της κίνησης επειδή αρνείται τη ρατσιστική διδασκαλία του Στάινερ, όπως τεκμηριώνεται στην «Ολλανδική Έκθεση». Η συγγραφέας εκφράζει τις δικές της επιφυλάξεις για το θρησκευτικό υπόβαθρο της ομάδας και υποστηρίζει ότι μερικοί από τους οπαδούς του Στάινερ προσπαθούν να κρύψουν το θρησκευτικό πλαίσιο της εκπαίδευσης Waldorf. Αναφέρονται προσωπικές αναμνήσεις από περίεργα περιστατικά κατά τη διάρκεια της εμπειρίας της οικογένειάς της με την εκπαίδευση Waldorf, όπως μια καλοπροαίρετη ανθρωποσοφική συνταγή για το άρρωστο παιδί της και η απομάκρυνση της κόρης της από το σχολείο Waldorf.
Ο ΑΓΙΟΣ ΑΒΡΑΜΙΟΣ ΚΑΙ ΜΑΡΙΑ Η ΑΝΗΨΙΑ ΤΟΥ

Αριστεύς της εγκράτειας και των πνευματικών ασκήσεων ο όσιος Αβράμιος, άφησε τη μεγάλη περιουσία που κληρονόμησε στους φτωχούς και αφοσιώθηκε ολοκληρωτικά στη διακονία του Θεού και του πλησίον.
Ζούσε σε ερημικό τόπο, όπου προσευχόταν και μελετούσε τα Ιερά γράμματα. Από εκεί πήγαινε σε διάφορες πόλεις, για να κηρύξει το λόγο του Θεού και να διακονήσει τη βασιλεία της αλήθειας και της ειρήνης του Ευαγγελίου. Η πίστη, η αγάπη και η υπομονή του κατόρθωσαν πολλές φορές να καταπραΰνουν βάρβαρες καρδιές και να ελκύσουν στο σταυρό ψυχές υπερβολικά εξαγριωμένες.
π. Αρσένιος Βλιαγκόφτης- Ο ζηλωτής Ηλίας και περί ζήλου πνευματικού
ΤΟ ΟΡΑΜΑ ΤΟΥ ΜΩΑΜΕΘ ΤΟ 610 Μ.Χ. ΑΠΟ ΤΟ ΟΠΟΙΟ ΞΕΚΙΝΗΣΕ ΤΟ ΙΣΛΑΜ (μέρος Β)

Νικόλαος Π. Βασιλειάδης*
Η πρώτη αποκάλυψις.
Περί του σταδίου της εσωτερικής προετοιμασίας, η οποία εσημειώθη εις τον Μωάμεθ πριν ή ούτος εμφανισθή εις τον λαόν του ως απόστολος του Θεού και προφήτης, δεν γνωρίζομεν πολλά. Κατά τας ευσεβείς δοξασίας της μουσουλμανικής παραδόσεως, ουδεμία εσωτερική προετοιμασία εσημειώθη εις τον Μωάμεθ, διότι ούτος εκλήθη αιφνιδίως εις το προφητικόν του αξίωμα δια τινος οράματος, κατά την διάρκειαν του οποίου ο Θεός εξαπέστειλεν εις αυτόν την πρώτην αποκάλυψιν. Πράγματι όμως η περί προφητικής του αποστολής συνείδησις ανεπτύχθη και εστερεώθη βαθμιαίως μέσα του. Εάν λάβωμεν υπόψιν τας μαρτυρίας της μουσουλμανικής παραδόσεως, ο Μωάμεθ ήτο τεσσαράκοντα ετών ή και ολίγον ακόμη μεγαλύτερος, όταν εδέχθη την πρώτην αποκάλυψιν και ενεφανίσθη δημοσία κηρύττων. Τούτο σημαίνει ότι μέχρι της ωρίμου ηλικίας του παρέμεινε πιστός εις την ειδωλολατρικήν πίστην των πατέρων του.































